20160113 Storsjöhallen verksamhet-58.jpg

Våra gruppträningspass

På Storsjöhallen har vi ett brett utbud av gruppträningspass, allt för att du som kund ska hitta en träningsform som passar just dig. Hur långa passen är ser du på vårt passchema och i vårt bokningssystem.

Oavsett träningserfarenhet eller intresse hoppas vi att du ska hitta något för dig på Storsjöhallen. Titta på vårt passchema för att se vad vi erbjuder. Bokning av pass gör du som har giltigt kort hos oss i vårt bokningssystem.

AQUAPASS

Våra Aquapass är skonsam och effektiv träning i vår stora bassäng som passar alla åldrar och grupper. Med speciella träningsredskap som flythantlar, paddlar och frisbees blir träningen effektiv, rolig och uppbyggande.

AQUAPULS är ett längre och mer intensivt pass.  AQUALÄTT är kortare och lämpligt för dig som behöver ta det lite lugnare.

BACK TO BASIC (BTB)

Funktionell träning där kroppen är vårt verktyg. Träningen sker utomhus och passen är olikt uppbyggda varje vecka. Vi börjar alltid passet vid scenen i Storsjöparken. Därifrån tar vi oss till träningsplatsen för dagen. Kondition och styrka tränas med dom redskap/hinder vi stöter på i omgivningen. Passet är medel till högintensivt. Viss löpning ingår. Vi rekommenderar löparskor, oömma träningskläder och gärna handskar. Ett enkelt och effektivt träningspass där du får chansen att utmana dig själv.

BODYBALANCE®

BODYBALANCE® är ett pass från Les Mills där styrka, balans och rörlighet tränas med rörelser från bl a Yoga, Pilates och Tai chi. Du behöver ta med bekväma träningskläder och gärna en långärmad tröja till avslappningen i slutet av passet. Under själva passet tränar vi barfota men ha på dig ett par skor till och från träningslokalen.

BODYBALANCE 30 cyklistinriktning är ett halvtimmes pass där höftrörlighet, mag- och ryggstyrka, rotationer, framåtfällningar och avspänning är med (sista delen av 60 minuters passet) Detta pass är mycket bra att kombinera med tex ett cykelpass innan.

Läs mer om BODYBALANCE® på LesMills egen hemsida 

BODYPUMP®

BODYPUMP® är  styrketräning till musik som utmanar dig och gör dig stark. Passet är perfekt för dig som  vill träna igenom hela kroppen på en timme. Allt du behöver är bekväma träningskläder, träningsskor, vattenflaska och kanske en handduk.

Läs mer om BODYPUMP® på LesMills egen hemsida 

BODYVIVE®

Detta är en skonsam och lätt träningsform som är utmärkt  för dig som ska börja träna, komma tillbaka efter ett träningsuppehåll, för dig som är gravid eller nyligen fått barn. Vi blandar kondition med styrka vilket stärker din kropp och ger dig bättre rörlighet. 

Ta med dig mjuka kläder som du kan röra dig i och ett par träningsskor som ger dig bra stöd för fötterna. Ta gärna med en vattenflaska. 

SENIOR BODYVIVE

Ett BODYVIVE pass där enbart dom lågintensiva alternativen används. Avslutas med en längre avspänning och stretch än ordinarie Bodyvive pass vilket gör passet 55 minuter långt

Läs mer om BODYVIVE® på LesMills egen hemsida

CIRKELTRÄNING

Enkel och effektiv styrketräning med konditionsinslag. Du arbetar på olika styrke-/konditonsstationer. Instruktören instruerar när det är dags att byta station.

CXWORX®

CXWORX® är effektiv träning för mage, rumpa och rygg och är det perfekta passet för att få en stark bålmuskulatur (Core) . Du behöver bekväma träningskläder som du trivs med, träningsskor samt gärna vattenflaska och handduk.

Läs mer om CXWORX® på LesMills egen hemsida

HIIT

HIIT är precis vad namnet säger Hög Intensiv Intervall Träning. Puls och styrka tränas i olika helkroppsövningar med och utan redskap. Alla kan delta på HIIT passen efter sin förmåga!

Ta med dig bekväma träningskläder som du trivs med och träningsskor på fötterna. Ta gärna även en vattenflaska och en handduk - du kommer att svettas.

KICK'N BOX

Kick'n Box är ett intensivt intervallpass för hela kroppen, där tekniker från olika olika kampsporter används. Puls och styrka tränas med olika slag- och sparkkombinationer. Du tränar i par med någon annan deltagare på passet och instruktören hjälper dig att få ut det mesta av din träning.

Ta med dig bekväma träningskläder som du trivs med. Ta gärna även en vattenflaska och en handduk - du kommer att svettas. Passet körs barfota men ta skor på dig till och från träningslokalen.

POLAR® FLOW CYKEL

Detta är en pulsbaserad konditionsträning på träningscykel där du med hjälp av ett pulsband kan få en effektiv och anpassad konditionsträning till härlig musik. Instruktören guidar dig genom att hela tiden ange i vilket pulsintervall du ska träna för att uppnå maximal effekt.

Vi uppskattar om du som är nybörjare finns på plats minst 15 minuter innan passet så receptionspersonalen och instruktören hinner hjälpa dig igång.

Du kan redan innan du kommer hit skapa ditt eget polar flow konto så går registreringen här på plats så mycket snabbare. Klicka på denna länk för att komma till registreringssidan. https://flow.polar.com/register

RPM®

RPM® är ett enkelt, roligt och intervallbaserat cykelpass där den aktiva profilen utgörs av sju etapper/låtar med olika karaktärer + nedvarvning och stretch. RPM™ är inomhuscykling av utomhuskaraktär.

Allt du behöver är bekväma träningskläder, träningsskor, vattenflaska och kanske en handduk. Cykelbyxor/tihgts är att rekommendera men är inte nödvändigt. (cykelbyxor gör att kontakten med sadeln blir mjukare)

Läs mer om RPM® på Les Mills egen hemsida (engelska)

SENIORTRÄNING- pass speciellt anpassade till den äldre kroppen

Passen har ett lugnare tempo, innehåller inte hopp och är kortare i tid. Vi tummar dock inte på att passen ska vara roliga och effektiva - du får svettas, skratta och får en ordentlig genomkörare av kroppen.

Till våra seniorpass räknar vi ZUMBA® GOLD, AQUALÄTT och SENIOR BODYVIVE.

YOGA

Yoga tränar balans, koordination och rörlighet men även fokus och närvaro. Passen har ett relativt lugnt tempo och avslutas alltid med en avslappning/meditation. YOGA 60 är ett timmes pass där du tränar igenom hela kroppen i stående, sittande och liggande positioner. MINDFULYOGA är ett lugnare yoga pass där focus läggs på medvetenhet och närvaro, avslutas med en lite längre meditation/avslappning. YOGA cyklister/löpare är ett halvtimmes yogapass med focus på rörlighet i höfter, lår och bröstrygg. 

Nivå 1 är lämpligt för dig som är nybörjare eller känner att du vill jobba med tekniken i mer basala övningar.
Nivå 2 är lämpligt för dig som hållit på ett tag med Yoga eller dig som bara känner dig stark och vill utmana dig med lite mer avancerade övningar.

ZUMBA®

ZUMBA® är ett gruppträningspass med influenser från såväl latinamerikanska rytmer och danser som övriga danser som finns ute i världen. Ett enkelt danspass med gympaupplägg som alla kan klara av, njuta av och svettas till! Kom och ha skoj du också! ZUMBA® är roligt, enkelt och effektivt!

ZUMBA® GOLD

Detta  är ett lågintensivt pass helt utan hopp som vänder sig till dig som är senior, precis har kommit igång med träningen eller i övrigt behöver träna på en lägre intensitet.

Du behöver bekväma skor på fötterna, gärna anpassade för att kunna twista och snurra med foten, samt bekväma träningskläder du trivs i, vattenflaska och kanske en handduk.