Seniorträning 2018

Storsjöhallen satsar på seniorer!

Vi har ett flertal pass anpassade för seniorer här på Storsjöhallen. Med senior menar vi dig som pensionerats eller snart ska göra det. Men självklart är alla som kan/vill välkomna på våra seniorpass.

Alla våra seniorpass ingår i guldkort senior samt gruppträning senior. De ingår även i 12 korten du kan köpa hos oss. Men med 12 korten kan du inte boka in dig på passen och riskerar då att inte få plats. Är du 75 år eller äldre kan du komma in och skaffa ett GRATIS träningskort för 2018.

Måndagar   kl 14.00-14.45   Zumba Gold
Tisdagar       kl 10.15-11.00  Cirkelträning senior
Tisdagar kl 13.30-14.15  Cirkelträning senior+
Onsdagar kl 14.00-14.45  Cirkelträning senior
Torsdagar    kl 09.20-10.20  Senior BODYVIVE®
Torsdagar    kl 10.45-11.45  Gymträning med instruktör - GRATIS för seniorer
Torsdagar kl 14.00-14.45  Cirkelträning senior+
Fredagar kl 10.15-10.45  Senior Cykel
Fredagar  kl 11.00-12.00  Mindful Yoga
Fredagar  kl 14.45-14.45  Aqualätt

 

AQUALÄTT
Våra Aquapass är skonsam och effektiv träning i vår stora bassäng som passar alla åldrar och grupper. Med speciella träningsredskap som flythantlar, paddlar och frisbees blir träningen effektiv, rolig och uppbyggande. AQUALÄTT är 30 min och lämpligt för dig som behöver ta det lite lugnare. 

CIRKELTRÄNING Senior /CIRKELTRÄNING Senior+
Enkel och effektiv styrketräning med konditionsinslag. Du arbetar på olika styrke-/konditonsstationer. Instruktören instruerar när det är dags att byta station. Övningar och intervall är anpassade efter den seniora kroppen. Ta mjuka kläder som du kan röra dig i och ett par träningsskor på fötterna. Ta gärna med vattenflaska

CIRKELTRÄNING Senior passar dig som är mer van att träna och som kanske ganska nyss blivit pensionär.
CIRKELTRÄNING Senior+ är riktat mot dig som är något äldre senior eller är nybörjare. Detta är det pass vi rekommenderar i första hand för dig som är 75+ och tränar på vårt gratiskort.

GYMTRÄNING MED INSTRUKTÖR
Här får du hjälp att komma igång med din träning. Samling utanför receptionen kl 10.45 ombytta och klara. GRATIS för alla seniorer under 2018 som en del i Umeå kommuns seniorsatsning. Ta mjuka kläder som du kan röra dig i och ett par träningsskor på fötterna. Ta gärna med vattenflaska

MINDFUL YOGA
Yoga tränar balans, koordination och rörlighet men även fokus och närvaro. Passen har ett relativt lugnt tempo och avslutas alltid med en avslappning/meditation. YOGA är ett pass där du tränar igenom hela kroppen i stående, sittande och liggande positioner. MINDFULYOGA är ett lugnare yoga pass där focus läggs på medvetenhet och närvaro, avslutas med en lite längre meditation/avslappning. Passet körs barfota. Ta på dig mjuka kläder och ta gärna med varma sockar och en varm tröja till avspänningen.

SENIOR BODYVIVE®
Detta är en skonsam och lätt träningsform där vi blandar kondition med styrka vilket stärker din kropp och ger dig bättre rörlighet. Kommer under våren att byta namn till LesMills Tone och även utvecklas en del. Avslutas med en längre avspänning och stretch än ordinarie Bodyvive pass vilket gör passet 55 minuter långt.

Ta med dig mjuka kläder som du kan röra dig i och ett par träningsskor som ger dig bra stöd för fötterna. Ta gärna med en vattenflaska.

SENIOR CYKEL
Ett 30 minuters cykelpass anpassat efter den seniora kroppen men många alternativ så att du alltid kan välja det som passar dig. Enkel och effektiv konditionsträning som är skonsam för lederna. Ta med dig mjuka kläder som du kan röra dig i och ett par träningsskor som ger dig bra stöd för fötterna. Ta gärna med en vattenflaska.

ZUMBA GOLD
ZUMBA® är ett gruppträningspass med influenser från såväl latinamerikanska rytmer och danser som övriga danser som finns ute i världen. Ett enkelt danspass med gympaupplägg som alla kan klara av, njuta av och svettas till! Kom och ha skoj du också! ZUMBA® är roligt, enkelt och effektivt! ZUMBA GOLD® är ett lågintensivt pass helt utan hopp som vänder sig till dig som är senior, precis har kommit igång med träningen eller i övrigt behöver träna på en lägre intensitet.

Du behöver bekväma skor på fötterna, gärna anpassade för att kunna twista och snurra med foten, samt bekväma träningskläder du trivs i, vattenflaska och kanske en handduk.

 

 

 

 

 

Publicerad 2018-01-31 Tillbaka till föregående sida